söndag 3 april 2011

Jag blir så stolt över min lilla pingla när hon kryper iväg. Tänk att hon lärt sig det alldeles själv. Än så länge går det rätt sakta, men jag antar att det inte dröjer förrän hon ilar iväg. Vi har varit uppe ett tag och myst. Pappan i huset fick sovmorgon idag. Det är så mysigt att gå upp med henne, och tur är väl det för ibland kan det ju blir rätt tidigt. Idag ska jag ta och baka lite matbröd. Jag gillar inte att baka så mycket. Och inte att laga mat heller. Men det är ju gott med hembakt bröd så jag kan väl offra en dag till att knåda deg då. Jag ska även sy gardiner till det andra köksfönstret. Sydde en till det ena här i veckan, men det tog sån tid så jag orkade bara med en. Jag klädde även om dynorna på stolarna och så sydde jag en duk. Så nu är allt så matchat (stavning?) här hemma. Jag är inte så duktig på att sy heller, men jag vill gärna så jag försöker. Jag får ofta ett litet utbrott innan jag är färdig. OM jag blir färdig. Nu blev vi bjudna på mat i eftermiddag hem till Fredriks föräldrar också. Bäst jag sätter fart så jag hinner med allt! Vinkevink.

2 kommentarer:

  1. Vad du har varit kreativ vid symaskinen då. Övning ger färdighet vet du, snart syr du som någon annan :) Måste få se lillgrynet krypa jag med.

    SvaraRadera
  2. Sv; Du får gärna följa med och träna nån dag :)
    Skulle va jätte kul!

    SvaraRadera