måndag 18 april 2011

Trasig dator resulterade i dålig uppdatering från min sida. Jag skyller på det iallafall. Nu sitter jag vid Fredriks dator och det känns inte riktigt lika bra. Min fina, rosa dator, ett minne blott. Här hemma är det full fart hela dagarna. Sen Lovis lärde sig krypa har det hänt en massa med hennes utveckling. Nu reser hon sig mot allt och går med sin gåvagn. Hon vinkar glatt hej och hej då så fort hon får syn på en. Nu tränar vi stenhårt på att pussas och klappa händerna. Hennes favoritplats i huset är toaletten, sitta där och bita på schampoflaskorna. Hemska tanke att hon skulle få tag i toaborsten eller kattbajset i lådan. Så där får hon bara vara under övervakning, när man duschar och går på toa. Nu ligger hon och sover skönt ute i friska luften. Hon vilar upp sig inför ett besök hos sin farmor. Hon är där undertiden jag städar på vårdcentralen här i Horndal, tre dagar i veckan. Men det är bara 3 gånger kvar nu, sen kommer den ordinarie städtanten tillbaka. Jag längtar inte till det riktiga arbetslivet börjar. Var ska jag få jobb?? Det räcker liksom inte med nån timme här och där nångång ibland. Jag behöver ett heltidsjobb! Har ju försjutton räkningar att betala. Men det ska väl ordna sig det å. Jag trivs bra med att vara hemmafru och skulle mer än gärna vara det för alltid. Men samtidigt längtar jag efter jobb och en lön. Ska blir så skönt att få in pengar och känna att man kan unna sig lite extra ibland och inte behöva vrida och vända på kronorna jämt. Känner jag mig själv rätt så kommer jag inte skriva igen på ett tag, så jag önskar er en glad påsk på en gång. Vilka ni nu är som läser? Vinkevink. Hade tyvärr ingen bild att bjuda på, då jag sitter vid Fs dator och har är så dålig på att lägga över bilder på datorn. Så skyll på han!

1 kommentar: