torsdag 24 mars 2011

Här hemma är vi lite förkylda. Lovis näsa och ögon rinner och hon blir så arg när jag ska torka bort. Hon är trots det rätt pigg och vill då rakt inte ligga och ta det lugnt. Hon ska helst stå hela tiden mot bordet, men hon kan ju inte stå själv än så jag måste hela tiden hålla i henne annars blire tårar. Nu blev hon nöjd iallafall när hon fick åka runt i sin gåstol.

Igår vårstädade jag i vårat "tvrum". Blev så trött på de mörka, dystra gardinerna så jag bytte till vita, lätta spetsgardiner. Tänk vilken skillnad det gör. Nu är det ljust och vårit här inne. Idag ska jag forstätta städa lite i resten av huset.

Skatteåterbäringen i år är väldigt välkommen. Både jag och Fredrik fick tillbaka. Jag trodde jag skulle få betala för försäkringskassan drar så lite skatt och jag har inte ändrat det, men det slapp jag och fick istället tillbaka några tusenlappar. Tjohoo! Fredrik fick ännu lite mera. Det blir bra det till sommaren. Jag ska fixa Lovis rum för mina pengar iallfall. Det ska hon få i ettårs present. Tänk att jag snart är mamma till en ettåring. Är inte det sjukt? Hon har börjat dansa när hon hör musik, och igår hörde hon melodifestivalslåten "Oh my god" och oj vad hon dansade. Vicka nästan omkull. Skruttfian.

Helst ska det stås upp hela tiden!


En sjuk liten pingla

2 kommentarer:

  1. när Alfred såg bilden när Lovis sitter så såg han jätte ledsen ut ..
    "ååååå flickan är lesssäään" :)

    SvaraRadera
  2. men vilken snorunge hon är <3

    SvaraRadera