söndag 10 oktober 2010

Mmm, då är vi kattägare då. Malin och Lisa har flyttat in till oss. Eddie har stenkoll på dom hela tiden men det går faktiskt bättre och bättre. Tror att det blir bra tillslut. Dom behöver ju inte bli bästisar, bara dom kan vara i samma rum utan att Eddies nerver ligger utanpå kroppen. Åh, Malin har somnat sittandes nu, så söööt. Har inte lagt in korten från kameran till datorn än så ni får vänta med att se sötisarna, men det kommer.

Den här helgen har verkligen bara flygit iväg. Igår grejade Fredrik i blivande tvrummet hela dagen. Jag skulle fixa i köket jag, men åkte ju iväg och hämtade katterna istället, så det blev inte mycket gjort. Idag var det mest en jobbig och konstig dag. En dag som man verkligen får stanna upp och tänka på att livet är dyrbart och kan ta slut när som helst. Det gör mig så illa berörd när unga människor försvinner från jorden. Usch, en klump i mitt hjärta hela dagen och tankarna hos familj och vänner.

Till något helt annat, och ganska oväsentligt om man tänker efter. Min viktväktarresa. Jag förstår inte varför det är så svårt att hålla kontroll på helgerna. Jag menar, mina dagar ser ju likadana ut, vare sig det är vardag eller helg. Men ändå så slarvas det med mat och motion på helgerna. Nä, nya tag imon. Då hoppas jag det är boxning igen också. Jag måste röra på mig mer.

Nu ska jag ta med mig Eddie upp och gå och sova så katterna får gå på upptäcksfärd utan att oroa sig för honom. Det tar nog sin lilla tid, men det här kommer gå bra, det tror jag!

1 kommentar:

  1. Vi får hoppas att Eddie lugnar sig snart. Man får verkligen tänka till och ta hand om varann när ett liv är så skört.

    SvaraRadera