onsdag 6 oktober 2010

Jag börjar bli lite smått stressad över vad vi måste göra här hemma. Varför skjuter vi bara upp saker hela tiden? Börjar måla en grej, men så dröjer det fleeera veckor innan vi målar andra lagret. Jag förstår inte vad som är så jobbigt. Köket måste bli klart snart, så här går det ju inte att ha det. Det är min uppgift nu att göra klart. Fredrik ska börja med tvrummet. Till första advent ska jag julpynta och då bara måste det vara klart! Jag ska nog ta och måla lådan nu bara jag skrivit klart här, det tar ju typ 5 minuter att göra. Jag har varit tvungen att samla kraft i en månad nu, typ.

Igår fick Lovis sina sprutor. Usch, det gjorde ont i mitt mammahjärta. Låg där så glad och charma sköterskan och så stack hon in nålen och oj vad hon skrek! Sen somna och som en stock och sov ett bra tag, och sen var det bra. Skönt hon inte blev dålig eller så. Min tuffa tjej!

Idag är andra dagen på mitt nya liv. Det går bra! Det är många points jag ska skrapa ihop om dagarna, eftersom jag ammar så blire nåra fler. Men det går och nu när jag äter som man ska med tre mål om dagen vid regelbundna tider så går det mycket lättare att stå emot det söta. Och jag tror att vetskapen om att jag faktiskt får äta av det goda gör det lättare att stå emot på nå konstigt vis.

Näni, nu lär jag plocka undan lite här. Åhhhhh, vad jag längtar till det andra rummet blir klart. Som det är nu så bor ju vi typ i en etta. Inte konstigt att det är saker ööööverallt!

Lovis sitter själv, hehe, helt vikt på mitten.


Men hon satt lite bättre i bilstolen.












1 kommentar:

  1. Det är bara att ta sig i kragen och göra det man ska. Då känner man sig så nöjd sen. Fina lilla Lovis

    SvaraRadera