måndag 27 september 2010

Måndag igen, veckorna går så fort! Idag blir Lovis 12 veckor. Det är så sjukt att tänka att jag för 12 veckor sen satt här med värkar och började fatta att bäbis faktiskt var på väg ut. Nu sitter hon här i sin babysitter och babblar. Hon har börjar med nå nytt ljud också. Skriker rätt ut bara, inte arg eller så, bara skriker A! Hehe, måste höras live, svårt att beskriva ett ljud. Jag var jävligt dålig på det.

Idag är Fredrik ledig. Älskar när han är ledig på en vardag, känns så lyxigt på nå vis. Det är en gubbe här och fixar det sista på pannan nere i källaren så vi kan börja elda med pellets. Senare idag kommer en mäklare och värderar om huset. Sen ska vi iväg till IKEA. Jag ska få drömma mig bort lite. Ska se ut lite grejer som vi ska ha i vårt blivande tvrum och kontor. Vi var duktiga och städade ur där igår så nu är det bara att börja, så fort vi är klara med allt i köket. Vilket ju tar sin lilla tid.

Jag är för övrigt lite förkyld. Började känna igår, ni vet, ont i kroppen och stickande känsla i halsen. Nu har jag ont i huvudet och riktigt ont i halsen. Bara inte Lovis också blir förkyld. Men det ska väl vara en av fördelarna med att amma, att hon inte får samma virus som mig. Har jag hört. På tal om det så har jag börjat pumpa ur lite mjölk nu så nu tar Lovis flaskan utan problem. Skönt. Drygt bara att det ju tar huuur lång tid som helst att fylla en flaska.

Nu har Lovis tröttnat och bajsat tror jag hon gjort också. Det luktar så. Kollar. Nej, det var bara en fis. Men nu ni, nu brakade det till. Haha, kul och veta va? Lovis skäms nog över mig. Ska gå och byta. Hejsvejs!

1 kommentar:

  1. Skönt med pannan! Lovis börjar nog fatta att ljudet kommer från henne och då måste man skrika så hon hörs. Ha det så trevligt på IKEA

    SvaraRadera