lördag 5 mars 2011

Solokvist är jag ikväll. Först blev jag sur, haha, tyckte inte jag skulle behöva sitta själv här hemma en lördagkväll. Men det är ju rätt skönt kom jag fram till och åkte till Ica och köpte frukt till en fruktasallad och såg fram emot att se Melodifestivalen utan en uttråkad Fredrik bredvid. Nu har jag tittat på Mellon och ätit min fruktsallad. Det var gott och jag är nöjd med vilka som kom till final, även om jag helst hade sett Loreen i globen. Många gillar inte melodifestivalen, men jag undrar jag. Alltså, det är ju inte som förr, med hurtiga melodier. Nu är det ju all möjlig musik med. Jag tycker det är kuuuul med Mello iallafall, vilket jag tycker är ett roligt ord. Nog om det.

Jag ändrade lite i min bloggdesign. Och jag undrar; Har inte jag gått tre år på högskola och läst informationsdesign och borde hur lätt som helst raffsa ihop en enkel liten bloggdesign? Jo, jag trodde det, men fan, jag har nog glömt allt jag lärde mig.

När Fredrik inte är hemma så går inte katterna och Eddie ihop. Det är kaos här hemma då och jag har varit nära på att hamna på psyket några gånger på grund av Eddie. Och katterna också förresten, som bara retas med Eddie hela tiden. När Fredrik är hemma är det hur lugnt som helst och alla djuren kan ligga i soffan tillsammans och sova. Därför blir jag alltid lite trött i förväg när Fredrik lämnar huset för jag vet vad som väntar, och jag orkar bara inte. Men ikväll så hände det jag aaaaldrig trodde skulle ske. Eddie är snäll och vi myser alla i soffan ihop. Och jag är så glad över det.

Idag blev Lovis 8 månader. Ville bara säga det också när jag ändå var igång och skrev så värst. Jag skaaaa försöka bli bättre igen på det här, men jag lovar inget. Det är bäst så. Vi säger hej så länge!

3 kommentarer:

  1. Man kan ju mysa för sig själv också, det gjorde jag både fredag och lördag förra veckan :)

    SvaraRadera
  2. fin bakgrund förresten, och grattis till Lovis <3

    SvaraRadera
  3. Grattis sötaste Lo-vis ;)
    Kul att du börjat skriva lite mer, saknat de :)

    SvaraRadera