söndag 12 september 2010

Söndagkväll och här sitter jag själv igen, Fredrik och Lovis har knoppat. I helgen har vi försökt bli klara i köket. Jag hade skrivit en lång lista som jag trodde vi skulle bli klara med, men inte. Allt tar så mycket längre tid än vad man tror. Menmen, lite lister kom upp och en hel del blev målat. Lovis farmor var snäll och tittade efter henne undertiden, jag fick rycka in med maten då Lovis vägrar flaska. Vi kämpar vidare. Jag har även varit ut och gått en hel del, vilket är väldigt nyttigt för min sargade mammakropp. Med trevligt sällskap så är det ju riktigt skönt med promenader.

Nu skriker Lovis hör jag. Hoppas hon somnar om...

Avslutade helgen med Me&I party hos syster Vickis. Trevligt, men alldeles för dyrt för min plånka. Nej, Lovis har så mycket fina kläder redan så jag fick avstå trots allt fint. Hon har fått en hel del begagnade kläder efter kompisarna Alfred och Sixten också, vi tackar så mycket!

Jag är hungrig och skulle verkligen behöva sluta med alla dessa kvällsmackor. De sätter sig på magen och jag ser ut att vara i femte månaden, igen. Huga, vad jobbigt det skulle vara. Ska nog vara glad att det är mackor i magen och inte en bäbis.

Vad har den kommande veckan att bjuda på då? Jag hade sett fram emot att boxas imon med Petra. Faktiskt. Jag har aldrig varit någon träningsmänniska, men nu så känner jag för att göra något, träna. Jag tror aldrig jag kommer hamna på nå gym. Där går nog gränsen. Men boxningen såg jag som sagt fram emot, och så skulle vi på gympa på torsdag tänkte vi. Men nu vet jag inte om jag kan ändå. Lovis vill ju som sagt inte äta ur flaska och det betyder ju att jag lär vara hos henne. För jag kan väl inte ta med na? Och hon äter ju så ofta på kvällarna så två timmar borta blir nog, tyvärr, för länge. Men vi får truga vidare med flaskan, tillslut så hoppas jag det kommer funka.
Annars i veckan så ska vi till bvc och se hur hon växt, lilla fina. Och på onsdag ska vi på babymassage med föräldrargruppen. Det ska bli skoj tycker jag. Kul att träffa lite andra mammor med sina bäbisar.

Jäklars vad långt jag skrev nu. Får se hur många såna inlägg det blir. Jag är skeptisk själv faktiskt. Nu äre dags för en kvällsmacka ändå. Mitt nya liv börjar imon. Typ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar