onsdag 15 september 2010

Dagens egentid blir lite kortare än annars, igår fick jag ingen alls. Lovis var lite svårsövd, men nu så snarkar hon ikapp med sin pappa.

Idag så har vi varit på babymassage. Tror Lovis tyckte om det, hon var då glad hela tiden iallafall. Efteråt däckade hon, jobbigt att bli masserad. Igår var vi på bvc och vägde och mätte henne. Nu väger hon 5085 gram och är 60 cm lång. Lång och smal. Jag undrar just vem hon brås på, jag och Fredrik är ju inte direkt så långa och ståtliga.

Jag trodde knappt jag skulle kunna gå igår efter boxningen. Men det kunde jag. Trots smärtan man får i träningsvärk, så blev jag lite besviken över att jag inte kände nå. Ni vet, man vill ju känna att man faktiskt gjort nåt. Imon ska vi på gympa, får se dårå om jag känner nåt. Jag fick då bekräftat på boxningen iallafall att jag har noll magmuskler kvar efter graviditeten. Situps, alltså, jag kunde bara inte. Det gick inte! Ojoj, där hittade jag en muskel som skulle behöva lite extra träning tror jag visst. Eller hittade...den fanns ju inte...

Det luktar för övrigt hmm...bajs...här hemma. Det är nå stopp i kommunens avloppsledningar som går under marken på vår tomt så dom har varit här på gården hela dagen och försökt att fixa det där. Imon kommer dom och gräver upp min stackars gräsmatta och hoppas då att dom kan laga ledningen. Detta resulterade alltså i att det luktar skit hemma hos mig. Fråga mig inte varför.

Å, nejhejdu, om jag inte ska ta och sova, börjar bli lite trött! Nattinatti!

Lovis i sin nya mössa som hennes duktiga mormor har gjort.

2 kommentarer: